Ungdomsklub

Ungdomsklubben

Ungdomsklubben er stedet de unge kan komme for at snakke, lave ting i værkstederne, deltage i sport, ture, musik og meget mere. De unge vælger selv både om de vil, og hvad de vil, deltage i. De aktiviteter der er, tager udgangspunkt i den enkelte unge/ gruppe, dvs. at aktiviteterne passer til alder, køn og behov.

Ungdomsklubbens åbningstid er mandag til torsdag fra kl.19.00-22.00.

Fakta:

Ind- og udmeldelse

• Ind- og udmeldelse af ungdomsklubben sker på Storagergård
  • Ved indmeldelse skal man være fyldt 14 år
  • Eller gå i 7. klasse
  • Ikke være fyldt 18 år.

Værksteder

• Hver gang de unge laver ting på værkstederne, skal de betale ca. halvdelen af materialeudgifterne.
  • Der er fast personale tilknyttet de forskellige værkstedsaktiviteter.

Pantkort

• Alle medlemmer får et personligt pantkort.
  • Pantkortet skal afleveres hver gang de låner en CD'er, basketbold osv.
  • Ved tilbagelevering af udlånet får medlemmet sit pantkort tilbage.
  • Intet pantkort intet udlån

Der bliver hver måned udgivet et månedsblad. Det tilstræbes, at det bliver lavet sammen med medlemmerne.

Klubrådet

Vi vil medvirke til at give de unge et medansvar for deres klub. Det sker bl.a. gennem medlemsmøder og klubrådet.

• Klubrådet består af repræsentanter fra ungdomsklubben.
  • Klubrådet holder møde én gang om måneden.
  • Klubrådet har 2 repræsentanter i bestyrelsen.
  • Klubrådet har stemmeret, undtagen i personsager og hvor der er tavshedspligt.
  • Klubrådet har et fast punkt på forældrebestyrelsesmødet faste dagsorden.
  • Klubrådet er med til at tilrettelægge fester, arrangementer, week-end ture og kolonier, så vidt det er muligt.

Fester, alkohol m.v.

• Alle ungdomsklub fester er kun for egne medlemmer medmindre andet er annonceret.
  • Hvis det er en fest med gæster, sælges der kun sodavand.
  • Det tillades ikke at drikke alkoholiske drikke i den daglige åbningstid.

Værdigrundlag og målsætning

• Postitiv kontakt: Ungdomsklubben skal skabe en positiv kontakt mellem de unge 14 - 18 årige i klubmedlemmer -også i lokalområdet.
  • Indsigt og ansvar: Klubben skal være med til at give de unge indsigt og ansvar i den verden, der venter dem.
  • Socialt mødested: Klubben skal fungere som socialt mødested, hvor de unge kan snakke med voksne om stort og småt i deres hverdag.